Long time, no blog. Jag skyller på datorhaveri, (som egentligen inte var ett haveri, bara laddern som gick sönder)plugg och annat som fyllt min tid.
Det har hänt ganska mycket sedan sist. Tänkte börja med att redogöra för den absolut största händelsen, nämligen den när fem glada Spartacister vann 2700 kr på NH.
Det var quiz på NH, temat var fashionabelt. Det var ingen i mitt lag som kände att detta var vårt ämne, men det visade sig ju mer frågor som kom att vi hade många rätt. Framåt halv elva när vinnaren skulle presenteras stod det klart att vårt lag hade lyckats vinna med 33/38 poäng. Det kändes sjukt STORT och vi vann 2700 i presentkort på NH. Stora delar av den summan försvann i baren under kvällen om man säger så och kvällen avslutades på Harrys, buggandes till Bra vibrationer. What a night, säger jag bara.
Jag har hunnit med att gå på bio också. Jag och Anna-Panna bjussade Emzan på födelsedagsmiddag och sedan såg vi Pirates of the carribean 4. Den var förvånansvärt bra, även om jag inte är speciellt förtjust i Penepole Cruz.
Skolan då? Jo tack, B-uppsatsen är godkänd och klar. Min sista tenta är den 9 juni sedan har jag sommarlov. Var på stan en sväng idag efter Hälso och sjukvårdsnämnden och köpte lite bra sommarlovssaker: ett par seglarskor, typiskt bra att ha (vi kan låtsas i alla fall, de var sjukt snygga) en klänning och en stegräknare. Stegräknaren ska jag använda i sommar som morot för att ge mig ut och gå/jogga en stund varje dag. Känner att jag måste ha ett projekt under sommaren eftersom jag inte jobbar så det får bli motion och lite körkort, helt enkelt.
Politiken som sista punkt då, Det går bara framåt och jag gillar verkligen landstingspolitiken mer och mer för varje dag. (Dock gillar jag inte den styrande minoriteten och deras förslag som idag gick igenom om att ta ut avgifter för uteblivet läkarbesök för barn och unga, Fy!). Jag har gått igång lite på kulturpolitiken och har lite ideer om hur den skulle kunna utformas på ett nytt sätt. Men vi får se hur det blir med det, men jag har i alla fall fått med mig några partikamrater på idén.
Nu ska jag äta pasta tricolore med basilika och tomatcreme fraise, klippt skinka och färska coctailtomater.
Tjing!
Visar inlägg med etikett Vänner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vänner. Visa alla inlägg
onsdag 1 juni 2011
lördag 22 maj 2010
Summercat
Tiden flyger förbi och ännu en vecka har gått. Veckan har mestadels handlat om VFU, planering och fika samt att jag ständigt försöker ignorera att jag håller på att bli sjuk.
Igår var jag dock ledig vilket var skönt och på kvällen var jag hemma hos Bea och Viktoria och åt grillat och Dajmtårta, vilket var mycket trevligt och gott. Efter det gick vi vidare till NH där Billie the vision and the dancers spelade. De var lika bra som vanligt även om de väntade till sist med att spela min favoritlåt, Nightmares, men den som väntar på något gott... Sedan stannade jag kvar med Linda och Mia en stund för att dansa till Mattias Hjelms musik i Dj-båset. Kvällen var alltså mycket lyckad.
Idag vaknade jag sent. Tror min kropp försöker sända ut signaler att jag behöver vila och idag ska jag verkligen försöka lyssna på de signalerna. Men det skumma är att jag samtidigt som jag känner halsont och lite förkylning vill ut och röra på mig i spåret, men det känns dumt att chansa.
Nu ska jag fortsätta med mitt O.C mataton
tjing!
Igår var jag dock ledig vilket var skönt och på kvällen var jag hemma hos Bea och Viktoria och åt grillat och Dajmtårta, vilket var mycket trevligt och gott. Efter det gick vi vidare till NH där Billie the vision and the dancers spelade. De var lika bra som vanligt även om de väntade till sist med att spela min favoritlåt, Nightmares, men den som väntar på något gott... Sedan stannade jag kvar med Linda och Mia en stund för att dansa till Mattias Hjelms musik i Dj-båset. Kvällen var alltså mycket lyckad.
Idag vaknade jag sent. Tror min kropp försöker sända ut signaler att jag behöver vila och idag ska jag verkligen försöka lyssna på de signalerna. Men det skumma är att jag samtidigt som jag känner halsont och lite förkylning vill ut och röra på mig i spåret, men det känns dumt att chansa.
Nu ska jag fortsätta med mitt O.C mataton
tjing!
tisdag 28 juli 2009
pepp, rea och film
I helgen hade ssu Östergötland sin sista delegationshelg inför kongressen. Det känns riktigt bra och alla är peppade inför en vecka fylld av politik sent in på nätterna :)
Igår träffade jag Anna och vi åkte till Maxi och kikade runt lite. Media Markt hade skivrea så jag gjorde lite fynd. Markus Krunegård-Markusevangeliet och Coldplay-Viva la vida. Efter det lagade vi tacos, åt glass och kollade på film. Vi såg P.S I love you, och det mina damer och herrar var en helt fantastisk film, den var så otroligt vacker.
Idag har jag ätit avskedslunch med Moa på Mimmis Visthus som är Norrköpings enda (tror jag) helt ekologiska resturang. Maten där är så himla god och man känner verkligen alla naturliga smaker. Anledningen till Avskedlunchen är att Moa ska åka till Ungern och plugga till läkare. Jag vet att du är lite nervös, ,men det kommer du fixa galant Mos!
Jag fick också en förtidig födelsedagspresent, en kokbok som ett minne för alla våra midre lyckade och riktigt lyckade försök i köket. :)
Imorgon ska jag sjukgymnastisera och sedan bär det av till Göteborg i Några dagar :)
Tjing
Igår träffade jag Anna och vi åkte till Maxi och kikade runt lite. Media Markt hade skivrea så jag gjorde lite fynd. Markus Krunegård-Markusevangeliet och Coldplay-Viva la vida. Efter det lagade vi tacos, åt glass och kollade på film. Vi såg P.S I love you, och det mina damer och herrar var en helt fantastisk film, den var så otroligt vacker.
Idag har jag ätit avskedslunch med Moa på Mimmis Visthus som är Norrköpings enda (tror jag) helt ekologiska resturang. Maten där är så himla god och man känner verkligen alla naturliga smaker. Anledningen till Avskedlunchen är att Moa ska åka till Ungern och plugga till läkare. Jag vet att du är lite nervös, ,men det kommer du fixa galant Mos!
Jag fick också en förtidig födelsedagspresent, en kokbok som ett minne för alla våra midre lyckade och riktigt lyckade försök i köket. :)
Imorgon ska jag sjukgymnastisera och sedan bär det av till Göteborg i Några dagar :)
Tjing
onsdag 1 juli 2009
Änglar och demoner
Jag har precis promenerat hem från bion, i regnet. Jag älskar att promenera i regnet under sommaren. Det är en sån häftig känsla när det kalla regnet möter den varma marken. Det känns uppfriskande. Men Bio var det ja. Jag och Moa var och såg Änglar och demoner utifrån Dan Browns bok med samma namn. Filmen var sevärd absolut, men ganska hetsig och har man inte läst böckerna är det kanske lite svårt att hänga med i alla svängar. Tyvärr blir det också ganska mycket fokus på action men så blir det väl alltid i stora produktioner.
Denna scen kommer att vara fylld med 25.000 sångare, sjukt häftigt!
Moa berättade att hon hade kommit in på Läkarlinjen i Ungern så ett STORT GRATTIS till henne. Jag är så Glad för hennes skull!
Imorgon blir den stora packdagen eftersom vi åker till Estland på fredag för sångfestival, turistande och 60-års kalas. Det ska bli sjukt kul!
fredag 17 april 2009
Det vänder...
Jag sitter med rosa nagellack utan aseton. Känns stabilt. Anledningen till detta är Fouls Majfest som jag, Ancelica, Linda och Rasmus var på igår. Det var tema Tv och vi var utklädda till barnprogramsledare. Festen bjöd på lekar, matkring, gyckel och mycket dans. En riktigt trevlig kväll!
Jag fick tillbaka tentan idag och kan med glädje säga att jag klarade den! Så otroligt skönt. Det är en enorm lättnad, så nu är det dags att börja oroa sig inför nästa istället ;) Nejvars nu blir det två veckor med VFU. Det ska bli spännande. Jag har föressten nu bestämt mig för att det är svensklärare jag vill bli. Så två år av språkhistoria, grammatik och litteratur here I come!
Nu ska jag lägga mig framför tv:n och titta på nån repris av topmodel. Innan jag försvinner bort till Linda för myskväll och pajbak :) Ska få låna lite aceton också så att jag kan ta bort det rosa...
Tjing!
Jag fick tillbaka tentan idag och kan med glädje säga att jag klarade den! Så otroligt skönt. Det är en enorm lättnad, så nu är det dags att börja oroa sig inför nästa istället ;) Nejvars nu blir det två veckor med VFU. Det ska bli spännande. Jag har föressten nu bestämt mig för att det är svensklärare jag vill bli. Så två år av språkhistoria, grammatik och litteratur here I come!
Nu ska jag lägga mig framför tv:n och titta på nån repris av topmodel. Innan jag försvinner bort till Linda för myskväll och pajbak :) Ska få låna lite aceton också så att jag kan ta bort det rosa...
Tjing!
torsdag 19 februari 2009
Hello Saferide
Igår var en dag jag kommer att minnas länge.
Igår var jag, Angelica, Anton och Henke på Hello Saferide. Det var en sjukt trevlig kväll som började med lite mat och kladdkaka och som avslutades med konserten.
Annicka Norlin gjorde verkligen sitt bästa för att hålla konserten på topp! Hennes mimik och komik bladas med allvar. Hon ser så naturlig ut och hela bandet känns väldigt tight. Plus att hennes musik är sjukt bra! Konsertens tre bästa låtar var.
1. The Quiz
2. Anna
3. Bonnie and clyde
Hello Saferide får 5 av 5 toasters :)
Tack för en trevlig kväll!
Igår var jag, Angelica, Anton och Henke på Hello Saferide. Det var en sjukt trevlig kväll som började med lite mat och kladdkaka och som avslutades med konserten.
Annicka Norlin gjorde verkligen sitt bästa för att hålla konserten på topp! Hennes mimik och komik bladas med allvar. Hon ser så naturlig ut och hela bandet känns väldigt tight. Plus att hennes musik är sjukt bra! Konsertens tre bästa låtar var.
1. The Quiz
2. Anna
3. Bonnie and clyde
Hello Saferide får 5 av 5 toasters :)
Tack för en trevlig kväll!
lördag 14 februari 2009
Sangria, Mamma Mia!
Recept för en lyckad utekväll:
Två långstadiekompisar
Tacos
Sangria
Björn Gustavsson
90-tals musik
Mamma Mia Sing-a-long
En stekare
Tack för en underbar kväll tjejer!
Två långstadiekompisar
Tacos
Sangria
Björn Gustavsson
90-tals musik
Mamma Mia Sing-a-long
En stekare
Tack för en underbar kväll tjejer!
söndag 18 januari 2009
Söndag
Tentan är inlämnad och klar!
Detta firades med med Anna och Emelie hemma hos mig med pizzabak och lets dance haha. Sedan drog vi vidare till Hg för mer firande. Det var en trevlig men kylig kväll med tanke på att vi fick köa 50 minuter för att komma in. Men det går när man kan samtala och sjunga med roliga civilingengörer :)
Dagen efter blev det sex and the city, som alltid nuför tiden. Sjukt bra serie! Och på kvällen kom Sofie på besök och lagade paj och tittade på film. Vi såg "På smällen" den var riktigt kul och söt faktiskt.
Idag har jag varit på utflykt till Willys och inhandlat lite nödvändigheter. Lite segt men miljövänligt att åka kollektivit bara, det skulle gå så mycket snabbare med bil, men då måste man först fixa körkort och det har ju legat på is sedan en tid tillbaka...haha
Imorgon börjar jag en ny kurs. TVÄS 2, läraren och kunskapen heter den. Vi får väl se om den blir bra. men det tror jag nog. Nu ska jag äta lite middag.
Hej hå.
Detta firades med med Anna och Emelie hemma hos mig med pizzabak och lets dance haha. Sedan drog vi vidare till Hg för mer firande. Det var en trevlig men kylig kväll med tanke på att vi fick köa 50 minuter för att komma in. Men det går när man kan samtala och sjunga med roliga civilingengörer :)
Dagen efter blev det sex and the city, som alltid nuför tiden. Sjukt bra serie! Och på kvällen kom Sofie på besök och lagade paj och tittade på film. Vi såg "På smällen" den var riktigt kul och söt faktiskt.
Idag har jag varit på utflykt till Willys och inhandlat lite nödvändigheter. Lite segt men miljövänligt att åka kollektivit bara, det skulle gå så mycket snabbare med bil, men då måste man först fixa körkort och det har ju legat på is sedan en tid tillbaka...haha
Imorgon börjar jag en ny kurs. TVÄS 2, läraren och kunskapen heter den. Vi får väl se om den blir bra. men det tror jag nog. Nu ska jag äta lite middag.
Hej hå.
De tre musketörerna
torsdag 8 januari 2009
Konsumtionslycka
Idag har jag spenderat dagen med Moa på Ikanohuset och IKEA. Jag hade några saker som jag skulle inhandla på IKEA men av någon konstig anledning blir det alltid mycket mera. Det blev värmeljus, diskborstar, örngott med mera. Dagens kap var dock en klänning på MQ som jag har spanat på hela hösten som nu äntligen var på rea, hela 50 %. Snacka om lycka, sån lycka att det också blev en röd kjol på rean i bara farten. Nu får jag ta och hålla i pengarna så jag kan betala hyra, internet och liknande räkningarna börjar strömma in...
Konstigt nog blir man lycklig av konsumtion, i alla fall för en stund. Men när man sedan sitter hemma i lägenheten med sin bästa vän och äter tacos vet man vad det är man alltid blir mest lycklig av och det kan inte köpas för pengar.
Over and out.
Konstigt nog blir man lycklig av konsumtion, i alla fall för en stund. Men när man sedan sitter hemma i lägenheten med sin bästa vän och äter tacos vet man vad det är man alltid blir mest lycklig av och det kan inte köpas för pengar.
Over and out.
måndag 5 januari 2009
Julen i bilder
Julen har varit trevlig och mysig. Jag har hunnit träffa släkten i götet, gamla vänner som har kommit tillbaka och vänner som bor kvar. En del bio har det blivit också, tre filmer faktiskt. Vi hade iallafall tur med värdet-igen, Allt flyter, och James Bond filmen Quantum of solence. Alla tre var bra, men inte så mycket mer, de satte inga djupare spår i mig.
Det är svårt att delge julen i ord så här kommer lite bilder ifrån julen istället.
Julmys@hillevi med finspångsklassen
Julmiddag med SSU Norrköping
Lilljul med Klanen
Kusin Vitamin gör "Lamettadansen"
Jag fick stora paket
På bergäran: Hattpromenadsbild, mer än så avslöjar jag inte från denna traditionsenliga promenad...Over and out
söndag 30 november 2008
Tjejkväll
Igår var det tjejkväll hemma hos Hillevi. Det var riktigt trevligt och mysigt med hemlagad pizza, vin och massa skratt som hör en tjejkväll till.
Här kommer lite bilder från kvällen:
Kvällens värdinna
Sofie levde ut sina lärardrömmar
I Rörelse
Jag och Sofie
söndag 23 november 2008
Strategier

Helgen har började med en myskväll hemma hos Anna och Emelie i Norrköping. Vi lagade mat och tittade på Idol. Vi crusade också runt lite med bilen till City Gross eftersom Anna har varit så duktig och kirrat körkort. Så nu är det bara jag kvar, men det lär nog tyvärr dröja en stund innan jag hinner med det.

På lördagen var det KOM-utbildningsdags. Denna helg har vi i princip bara jobbat med hur man kan ta fram en personvalskampanj för Europaparlamentsvalet som är den 7 juni 2009. Det var jättekul men lite stressigt, men man fick verkligen känna på hur det kommer att vara "på riktigt" om några månader. Det är riktigt kul att ta fram strategier men ganska svårt.

Strategiarbete på Whiteboard sitter aldig fel
Väl hemkommen har jag idag damsugit,damtorkat och städat på toaletten samtidigt som jag har Lyssnat på Anna Ternheim, lite höstmelankoliskt sådär.
Nu måste jag laga mat.
Au revoir
måndag 27 oktober 2008
TVÄS 1
Idag har vi börjat på vår andra kurs på lärarprogrammet, den heter läraren och kommunikationen och ingår i TVÄS 1 som innebär massa tvärvetenskaplig undervisning. Det verkar lite lätt flummigt och förvirrat än så länge men det löser sig säkert, tids nog.
Efter introduktionen så gick jag och Linköpings-Anna (jag känner för många med namnet Anna så jag måste döpa dem...) på stan och handlade svarta band för att sy fast som revärer på våra fina åvvar :), efter det åkte vi hem till Annas korridor på Ryds allé, lagade lunch och hade syjunta. Riktigt mysigt och trevligt, segt bara att sy förhand. Jag har bara hunnit göra ena benet, men det börjar arta sig iaf.
På måndagar såhär dags fastnar jag alltid av nån konstig anledning framför Färjan, det är ett ganska meningslöst och patetiskt program egentligen, att få se fulla unga och vuxna bli omhändertagna av personalen liksom, men det är väl nått som lockar på nått konstigt sätt ändå.
Imorgon blir det föreläsning på NH och efter det kommer mamma på besök och vi ska åka till IKEA för att köpa lite grejer till lyan.
Tjing!
Efter introduktionen så gick jag och Linköpings-Anna (jag känner för många med namnet Anna så jag måste döpa dem...) på stan och handlade svarta band för att sy fast som revärer på våra fina åvvar :), efter det åkte vi hem till Annas korridor på Ryds allé, lagade lunch och hade syjunta. Riktigt mysigt och trevligt, segt bara att sy förhand. Jag har bara hunnit göra ena benet, men det börjar arta sig iaf.
På måndagar såhär dags fastnar jag alltid av nån konstig anledning framför Färjan, det är ett ganska meningslöst och patetiskt program egentligen, att få se fulla unga och vuxna bli omhändertagna av personalen liksom, men det är väl nått som lockar på nått konstigt sätt ändå.
Imorgon blir det föreläsning på NH och efter det kommer mamma på besök och vi ska åka till IKEA för att köpa lite grejer till lyan.
Tjing!
söndag 26 oktober 2008
fredag 24 oktober 2008
=)
Äntligen är jag klar med hemtentan. Den är inlämnad och inskickad i digital form. Det känns så sjukt skönt. Nu är det bara att hålla tummarna för att den blir godkänd också.
Detta ska firas ikväll när jag får finfrämmande av Emelie och Anna. Vi ska ha tjejkväll med matlagning och sedan utgång.
Nu är det dags att gå och handla lite mat, det tar slut alldeles för fort. Men någonting jag verkligen uppskattar är pulvermos, det blir väldigt billigt om man slår ut det per portion och gott är det också. Jag gör härmed revolt mot min uppväxt då jag aldrig fick äta pulvermos hemma...så jag tar igen allt nu när jag bor själv istället :)
Tjing
Detta ska firas ikväll när jag får finfrämmande av Emelie och Anna. Vi ska ha tjejkväll med matlagning och sedan utgång.
Nu är det dags att gå och handla lite mat, det tar slut alldeles för fort. Men någonting jag verkligen uppskattar är pulvermos, det blir väldigt billigt om man slår ut det per portion och gott är det också. Jag gör härmed revolt mot min uppväxt då jag aldrig fick äta pulvermos hemma...så jag tar igen allt nu när jag bor själv istället :)
Tjing
onsdag 15 oktober 2008
En dag
Idag har jag suttit på Landstingsfullmäktige från kl. 9.00 till kl. 16.00. Det var ett så kallat temafullmäktige då vi mer fick information kring ett specifikt ämne istället för att sitta och fatta massa beslut. Ämnet var en hälsofrämjandevård ur ett intergrationsperspektiv och vardagsrasism. Föreläsarna var verkligen toppenbra och diskussionen efteråt var givande för alla tror jag.
Efter fullmäktige var jag hemma hos Emelie i hennes nya lya tillsammans med Anna och de bjöd mig på en god middag, med efterföljande tjejsnack riktigt trevligt och välbehövligt för oss alla, haha.
Imorgon presenteras min examinationsuppgift för PA1. Efter det kommer mitt liv handla om frenetiskt skrivande i en vecka, med paus för helgens USA-Kurs då ;)
Efter fullmäktige var jag hemma hos Emelie i hennes nya lya tillsammans med Anna och de bjöd mig på en god middag, med efterföljande tjejsnack riktigt trevligt och välbehövligt för oss alla, haha.
Imorgon presenteras min examinationsuppgift för PA1. Efter det kommer mitt liv handla om frenetiskt skrivande i en vecka, med paus för helgens USA-Kurs då ;)
onsdag 10 september 2008
Vi säger inte hejdå, vi säger vi ses snart!
Idag har jag haft självstudiedag. Valde att ta lite sovmorgon till 9.30 sedan var det bara att kravla sig upp ur sängen äta frulle och sätta igång med skolarbetet om intervju som metod som ska vara inne imorgon. Vid 12.30 kunde jag nöjt känna att jag faktiskt var klar med min uppgift.
Träffade Moa kl 13.00 för en avskedslunch på Mimmis Visthus, mitt nya favoritställe med ekoligisk mat. Moa som nu ska fara ifrån mig igen, denna gång till Cambridge för att plugga Engelska. Lycka till i England tjejen!

Såhär klockan 18.01 kan jag nöjt säga att jag är klar med allt inför skolan imorgon. Jag har nog aldrig varit klar så tidigt innan. Jag som alltid brukar sitta och finslipa till klockan 21. annars.
Föressten kom min älskade "Upp till kamp" dvd idag. Så alla som är intresserade av en helkväll med böngryta, raggsockar, musik och politik kan ju höra av sig :)
söndag 22 juni 2008
Sex and the city
Har precis kommit hem ifrån Bion där det vankades Sex and the city med Anna och Emelie och hundratals andra tjejer. (Det var seriöst 4 killar i biosalongen). Jag måste erkänna att jag inte har följt serien slaviskt utan mer kommit in i den mot slutet, men dess kvicka komik och underbara personligheter kan man inte tycka illa om. Filmen var bra och rolig, men mer allvarsam än jag trodde att den skulle vara, men sensmoralen är tydlig, bra vänner är det bästa man har. De ställer upp i vått och torrt ingen kille eller man kan ersätta riktig vänskap.
Tack Matrin och Josse för er hjälp angående mitt förra inlägg. Jag ska försöka förstå vad ni menar och självklart kommer jag länka till era finfina bloggar ;)
Tack Matrin och Josse för er hjälp angående mitt förra inlägg. Jag ska försöka förstå vad ni menar och självklart kommer jag länka till era finfina bloggar ;)
torsdag 12 juni 2008
Årets första dopp
Idag har jag fyllt min dag med meningsfulla uppgifter som att damtorka rummet, sotrera papper och göra müsli. Otroligt spännande.
Vid 17.00 tiden kom Emelie och hämtade upp mig och vi åkte på roadtripp till Åby, hämtade upp Anna och åkte vidare till Sjön Glottern där vi åt lite mat och tog (för min del) årets första dopp. Det var väl inte jätteskönt måste jag ärligt säga men helt okej tempereratur, lite kyla måste man väl stå ut med.
Ikväll blir det läggdags tidigt eftesom det är vårdsamverkansberedning i Linköping imorgon.
Dagens citat:
"Gå ej framför mig, jag följer kanske inte; gå ej bakom mig jag leder kanske inte; gå bredvid mig och var min vän"
Vid 17.00 tiden kom Emelie och hämtade upp mig och vi åkte på roadtripp till Åby, hämtade upp Anna och åkte vidare till Sjön Glottern där vi åt lite mat och tog (för min del) årets första dopp. Det var väl inte jätteskönt måste jag ärligt säga men helt okej tempereratur, lite kyla måste man väl stå ut med.
Ikväll blir det läggdags tidigt eftesom det är vårdsamverkansberedning i Linköping imorgon.
Dagens citat:
"Gå ej framför mig, jag följer kanske inte; gå ej bakom mig jag leder kanske inte; gå bredvid mig och var min vän"
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




