Visar inlägg med etikett Filmer. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Filmer. Visa alla inlägg

tisdag 28 juli 2009

pepp, rea och film

I helgen hade ssu Östergötland sin sista delegationshelg inför kongressen. Det känns riktigt bra och alla är peppade inför en vecka fylld av politik sent in på nätterna :)

Igår träffade jag Anna och vi åkte till Maxi och kikade runt lite. Media Markt hade skivrea så jag gjorde lite fynd. Markus Krunegård-Markusevangeliet och Coldplay-Viva la vida. Efter det lagade vi tacos, åt glass och kollade på film. Vi såg P.S I love you, och det mina damer och herrar var en helt fantastisk film, den var så otroligt vacker.

Idag har jag ätit avskedslunch med Moa på Mimmis Visthus som är Norrköpings enda (tror jag) helt ekologiska resturang. Maten där är så himla god och man känner verkligen alla naturliga smaker. Anledningen till Avskedlunchen är att Moa ska åka till Ungern och plugga till läkare. Jag vet att du är lite nervös, ,men det kommer du fixa galant Mos!
Jag fick också en förtidig födelsedagspresent, en kokbok som ett minne för alla våra midre lyckade och riktigt lyckade försök i köket. :)

Imorgon ska jag sjukgymnastisera och sedan bär det av till Göteborg i Några dagar :)

Tjing

onsdag 1 juli 2009

Änglar och demoner

Jag har precis promenerat hem från bion, i regnet. Jag älskar att promenera i regnet under sommaren. Det är en sån häftig känsla när det kalla regnet möter den varma marken. Det känns uppfriskande. Men Bio var det ja. Jag och Moa var och såg Änglar och demoner utifrån Dan Browns bok med samma namn. Filmen var sevärd absolut, men ganska hetsig och har man inte läst böckerna är det kanske lite svårt att hänga med i alla svängar. Tyvärr blir det också ganska mycket fokus på action men så blir det väl alltid i stora produktioner.
Moa berättade att hon hade kommit in på Läkarlinjen i Ungern så ett STORT GRATTIS till henne. Jag är så Glad för hennes skull!

Imorgon blir den stora packdagen eftersom vi åker till Estland på fredag för sångfestival, turistande och 60-års kalas. Det ska bli sjukt kul!
Denna scen kommer att vara fylld med 25.000 sångare, sjukt häftigt!

måndag 28 juli 2008

Mamma Mia!

Igår var jag på Bio med familjen och såg den efterlängtade Mamma Mia!
Den var riktigt bra faktiskt, mycket sång, glädje och kärlek. Och jag lovar filmen är värd att se bara för att höra Pierce Brosnan, Colin Firth och Stellan Skarsgård sjunga. Mr. Bond fick faktiskt sjunga förvånansvärt mycket, riktigt roligt att se.
Nu känns det som jag har sett alla filmer jag vill se på Bio utom Narnia Prins Caspian? Någon som vill följa med, alla jag frågat har redan sett den eller vill inte se den hur man nu inte kan vilja se någonting sådant...

Annars är det mest bostadsletande som gäller just nu, eftersom jag börjar lärarprogrammet till hösten(ja, jag kom in) så skulle det vara trevligt att ha någonstans att bo.

Nu är det bäst att jag kilar iväg, ska först förbi körskolan och boka in en lektion och sedan ska jag träffa Anna.

Adios

söndag 22 juni 2008

Sex and the city

Har precis kommit hem ifrån Bion där det vankades Sex and the city med Anna och Emelie och hundratals andra tjejer. (Det var seriöst 4 killar i biosalongen). Jag måste erkänna att jag inte har följt serien slaviskt utan mer kommit in i den mot slutet, men dess kvicka komik och underbara personligheter kan man inte tycka illa om. Filmen var bra och rolig, men mer allvarsam än jag trodde att den skulle vara, men sensmoralen är tydlig, bra vänner är det bästa man har. De ställer upp i vått och torrt ingen kille eller man kan ersätta riktig vänskap.

Tack Matrin och Josse för er hjälp angående mitt förra inlägg. Jag ska försöka förstå vad ni menar och självklart kommer jag länka till era finfina bloggar ;)