måndag 27 oktober 2008

TVÄS 1

Idag har vi börjat på vår andra kurs på lärarprogrammet, den heter läraren och kommunikationen och ingår i TVÄS 1 som innebär massa tvärvetenskaplig undervisning. Det verkar lite lätt flummigt och förvirrat än så länge men det löser sig säkert, tids nog.

Efter introduktionen så gick jag och Linköpings-Anna (jag känner för många med namnet Anna så jag måste döpa dem...) på stan och handlade svarta band för att sy fast som revärer på våra fina åvvar :), efter det åkte vi hem till Annas korridor på Ryds allé, lagade lunch och hade syjunta. Riktigt mysigt och trevligt, segt bara att sy förhand. Jag har bara hunnit göra ena benet, men det börjar arta sig iaf.

På måndagar såhär dags fastnar jag alltid av nån konstig anledning framför Färjan, det är ett ganska meningslöst och patetiskt program egentligen, att få se fulla unga och vuxna bli omhändertagna av personalen liksom, men det är väl nått som lockar på nått konstigt sätt ändå.

Imorgon blir det föreläsning på NH och efter det kommer mamma på besök och vi ska åka till IKEA för att köpa lite grejer till lyan.

Tjing!

1 kommentar:

Moa Ringdahl sa...

vad kul att träffa Karin!! Snackade ni om ullared eller?? hihi. Var hon sig lik? Haha, ja häxa är faktiskt en bra utstyrsel, har dock slängt mina strumpbyxor nu, mest för att efter vi hade köpt dem insåg vi att de var gjorda för dvärgar (eller barn :P), så vi fick ta fram saxen och klippa till vi fick på oss dem.. såå det var inte så mkt kvar av dem efter två halloweenfester. Hoppas du mår bra kaisis! tänker på dig! puss