Visar inlägg med etikett Fest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fest. Visa alla inlägg
söndag 10 oktober 2010
En lördag
Igår var det lördag, lördag och lite fest. Här kommer några bilder från denna lilla tillställning...
Det samtalades i köket
fredag 18 september 2009
Spottan
Jag har äntligen fått Spotify! Och jag är mycket glad, allt tack vare Angelica. Känns riktigt bra.
Idag har jag hängt lite i skolan på en ganska tråkig föreläsning och sedan var jag och Angelica på stan en sväng och hamnade mitt i en matfestival, riktigt spännande och exotiskt. Tyvärr hade jag ätit precis innan så jag nöjde mig med att köpa några engelska fudges.
Nu sitter jag i mitt kaos i lägenheten och funderar på om jag ska städa eller inte, måste nog fundera ett varv till på det innan jag bestämmer mig...
Ikväll bär det av till Korkmaz/Hermansson för födelsedagsfirande av Jakob. Det kommer bli en bra kväll, det ligger i luften.
Dagens låt som jag lyssnar på om och om igen är:
Fibes, oh fibes! feat. Kim Wilde - Run to you
Grymt bra låt!
Idag har jag hängt lite i skolan på en ganska tråkig föreläsning och sedan var jag och Angelica på stan en sväng och hamnade mitt i en matfestival, riktigt spännande och exotiskt. Tyvärr hade jag ätit precis innan så jag nöjde mig med att köpa några engelska fudges.
Nu sitter jag i mitt kaos i lägenheten och funderar på om jag ska städa eller inte, måste nog fundera ett varv till på det innan jag bestämmer mig...
Ikväll bär det av till Korkmaz/Hermansson för födelsedagsfirande av Jakob. Det kommer bli en bra kväll, det ligger i luften.
Dagens låt som jag lyssnar på om och om igen är:
Fibes, oh fibes! feat. Kim Wilde - Run to you
Grymt bra låt!
tisdag 19 maj 2009
Det löser sig
Torsdag till Söndag flög förbi. SOF stod på schemat och Emelie var nattgäst. Jag måste säga att det verkligen var en lyckad och mycket trevlig helg. Jag och Emsan mös om dagarna och partajade på kvällarna. LiTheBlås baletten är fortfarande sötast men det fanns riktigt många bra orkestrar som spelade dansant musik. Det enda negativa med helgen är att jag missade Teresas årliga schlagerkväll men jag såg iaf reprisen i Söndags och rätt låt vann absolut. Sötare Norrbagge får man leta efter. Kul också att Estland gick så bra!
På måndag är det dags för tenta och jag har massor att plugga. Känns lite jobbigt faktiskt eftersom jag och Calle ska hålla i Valpeppningshelgen på Marieborg torsdag och fredag, men det får lösa sig helt enkelt. Imorgon är det jag, min tekopp och mina böcker som har en heldagsdejt med varandra :)
På måndag är det dags för tenta och jag har massor att plugga. Känns lite jobbigt faktiskt eftersom jag och Calle ska hålla i Valpeppningshelgen på Marieborg torsdag och fredag, men det får lösa sig helt enkelt. Imorgon är det jag, min tekopp och mina böcker som har en heldagsdejt med varandra :)
fredag 17 april 2009
Det vänder...
Jag sitter med rosa nagellack utan aseton. Känns stabilt. Anledningen till detta är Fouls Majfest som jag, Ancelica, Linda och Rasmus var på igår. Det var tema Tv och vi var utklädda till barnprogramsledare. Festen bjöd på lekar, matkring, gyckel och mycket dans. En riktigt trevlig kväll!
Jag fick tillbaka tentan idag och kan med glädje säga att jag klarade den! Så otroligt skönt. Det är en enorm lättnad, så nu är det dags att börja oroa sig inför nästa istället ;) Nejvars nu blir det två veckor med VFU. Det ska bli spännande. Jag har föressten nu bestämt mig för att det är svensklärare jag vill bli. Så två år av språkhistoria, grammatik och litteratur here I come!
Nu ska jag lägga mig framför tv:n och titta på nån repris av topmodel. Innan jag försvinner bort till Linda för myskväll och pajbak :) Ska få låna lite aceton också så att jag kan ta bort det rosa...
Tjing!
Jag fick tillbaka tentan idag och kan med glädje säga att jag klarade den! Så otroligt skönt. Det är en enorm lättnad, så nu är det dags att börja oroa sig inför nästa istället ;) Nejvars nu blir det två veckor med VFU. Det ska bli spännande. Jag har föressten nu bestämt mig för att det är svensklärare jag vill bli. Så två år av språkhistoria, grammatik och litteratur here I come!
Nu ska jag lägga mig framför tv:n och titta på nån repris av topmodel. Innan jag försvinner bort till Linda för myskväll och pajbak :) Ska få låna lite aceton också så att jag kan ta bort det rosa...
Tjing!
måndag 9 mars 2009
Annorlunda
Sitter just nu nedsjunken i soffan och tittar på Familjen annorlunda. Det är en programserie på fyran som handlar om familjer med många barn. Jag är lite farsinerad av programmet men samtdigt skrämd. Tänk att ha åtta barn, att klara av det! Men jag är samtidigt imponerad över hur smarta lösningar de har när det gäller inhandling av mat eller utflykter.
Helgen som passerat skulle bli lugn men som en vis person en gång sade "Det blir aldrig som man tänkt sig" Fredag och lördag ägnades åt landstingspolitik och tävlingar på kvällen. Det känns skönt att trofén äntligen är tillbaka hos Östra gruppen :) På lördagskvällen bar det av till Angelica och förfest inför Suntrip. Det blev en riktigt härlig kväll, med bra musik och trevligt sällskap.
Imorgon är det dags för idrott på Campushallen, det ska bli spännande att se hur det blir
Helgen som passerat skulle bli lugn men som en vis person en gång sade "Det blir aldrig som man tänkt sig" Fredag och lördag ägnades åt landstingspolitik och tävlingar på kvällen. Det känns skönt att trofén äntligen är tillbaka hos Östra gruppen :) På lördagskvällen bar det av till Angelica och förfest inför Suntrip. Det blev en riktigt härlig kväll, med bra musik och trevligt sällskap.
Imorgon är det dags för idrott på Campushallen, det ska bli spännande att se hur det blir
lördag 14 februari 2009
Sangria, Mamma Mia!
Recept för en lyckad utekväll:
Två långstadiekompisar
Tacos
Sangria
Björn Gustavsson
90-tals musik
Mamma Mia Sing-a-long
En stekare
Tack för en underbar kväll tjejer!
Två långstadiekompisar
Tacos
Sangria
Björn Gustavsson
90-tals musik
Mamma Mia Sing-a-long
En stekare
Tack för en underbar kväll tjejer!
söndag 30 november 2008
Tjejkväll
Igår var det tjejkväll hemma hos Hillevi. Det var riktigt trevligt och mysigt med hemlagad pizza, vin och massa skratt som hör en tjejkväll till.
Här kommer lite bilder från kvällen:
Kvällens värdinna
Sofie levde ut sina lärardrömmar
I Rörelse
Jag och Sofie
lördag 15 november 2008
Rödvin och socialism
Gårdagen började tidigt. Klockan 07.30 samlades min grupp för att förbereda redovisningen kring dataspel. Det blev nog faktiskt riktigt bra! Skönt att det spåret är över nu. På måndag ska vi börja med kroppens och rummets kommunikation, det låter mycket roligare. Efter skolan så storstädade jag hela lägenheten och gick och handlade, och skaffade mig ett med mera kort, så att jag får bonuspoäng när jag handlar på alla Coopbutiker, akademibokhandlen med mera. Fett med vuxenpoäng till mig :)
På kvällen var det dags för Spartacus fest rödvin och socialism, hemma hos Catrine. Det var riktigt trevligt och vi sjöng sånger som inte ska offentliggöras haha. Mycket med en dos av ironi kan dock tillläggas.
Idag har jag inte gjort nått i princip. Jag har tittat på tv, läst skvallertidningar, läst bok och cyklat till Shell och köpt en påse chips. Ganska skönt att ta det lugnt, men imorgon blir det ksmöte med Nea och Matilda samt lite pluggande, jag måste börja tänka ut vad jag ska ha för case och kanske börja läsa kurslitteraturen till det nya spåret.
Tjing
På kvällen var det dags för Spartacus fest rödvin och socialism, hemma hos Catrine. Det var riktigt trevligt och vi sjöng sånger som inte ska offentliggöras haha. Mycket med en dos av ironi kan dock tillläggas.
Idag har jag inte gjort nått i princip. Jag har tittat på tv, läst skvallertidningar, läst bok och cyklat till Shell och köpt en påse chips. Ganska skönt att ta det lugnt, men imorgon blir det ksmöte med Nea och Matilda samt lite pluggande, jag måste börja tänka ut vad jag ska ha för case och kanske börja läsa kurslitteraturen till det nya spåret.
Tjing
måndag 15 september 2008
Jag kommer snart somna som en stock
Helgen som gick var inte speciellt lugn med dock väldigt trevlig:)
I Lördags hade vi faddertack för våra söta faddrar. Det var knytkalas och jag stod för pastasalladen, det fanns bröd, pajer och väldigt mycket sallad. Till efterrätt var det kladdkaka riktigt gott :) Efter all mat och alla trevligheter drog vi vidare till Hg, där vi fortsatte kvällen. Det blev en riktigt lyckad kväll!
På söndagsmorgonen vaknade jag och tittade på Debatt med Janne Josefsson sedan var det dags att hämta ut nycklarna till min lägenhet, det känns så skönt att äntligen ha nycklarna nu. Har även köpt en soffa från IKEA och lite annat smått och gott så det blir nog så bra så.
Idag hade jag min första VFU-dag i Finspång, på Bergskaskolan det var kul! Skolan verkar väldigt trevlig så det blir nog en rolig vecka framöver.
Dock gick jag upp halv 6 imorse så jag kommer sova riktigt gott i natt. För att vakna lika tidigt imorgon, härligt värre ;)
I Lördags hade vi faddertack för våra söta faddrar. Det var knytkalas och jag stod för pastasalladen, det fanns bröd, pajer och väldigt mycket sallad. Till efterrätt var det kladdkaka riktigt gott :) Efter all mat och alla trevligheter drog vi vidare till Hg, där vi fortsatte kvällen. Det blev en riktigt lyckad kväll!
På söndagsmorgonen vaknade jag och tittade på Debatt med Janne Josefsson sedan var det dags att hämta ut nycklarna till min lägenhet, det känns så skönt att äntligen ha nycklarna nu. Har även köpt en soffa från IKEA och lite annat smått och gott så det blir nog så bra så.
Idag hade jag min första VFU-dag i Finspång, på Bergskaskolan det var kul! Skolan verkar väldigt trevlig så det blir nog en rolig vecka framöver.
Dock gick jag upp halv 6 imorse så jag kommer sova riktigt gott i natt. För att vakna lika tidigt imorgon, härligt värre ;)
lördag 16 augusti 2008
Partaj och ekolunch
Igårkväll slog jag till på 20års Kalas för mina nära och kära.Det blev en lyckad kväll, och jag hoppas att alla hade trevligt!
Jag vill passa på och tacka alla för att ni kom och för alla finfina presenter jag fick.
Det var allt ifrån Vin till mycket temuggar och Citroner.
Tack lite extra till Moa, Anna, Emelie och Milli som hade skrivit så fina saker, jag blir rörd :)
Och tack till Victor min fantastiska vän som höll ett litet mini tal!

Idag har jag ätit ekologisk lunch med Moa på Mimmis Visthus och pustat ut efter gårdagen. Imorgon blir en spännande dag, jag ska nämligen åka och kolla på en lägenhet som jag har blivit erbjuden, Hoppas den är fin!Men innan dess är det KSmöte och efter visningen DSmöte så morgondagen är späckad.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)