torsdag 8 januari 2009

Konsumtionslycka

Idag har jag spenderat dagen med Moa på Ikanohuset och IKEA. Jag hade några saker som jag skulle inhandla på IKEA men av någon konstig anledning blir det alltid mycket mera. Det blev värmeljus, diskborstar, örngott med mera. Dagens kap var dock en klänning på MQ som jag har spanat på hela hösten som nu äntligen var på rea, hela 50 %. Snacka om lycka, sån lycka att det också blev en röd kjol på rean i bara farten. Nu får jag ta och hålla i pengarna så jag kan betala hyra, internet och liknande räkningarna börjar strömma in...

Konstigt nog blir man lycklig av konsumtion, i alla fall för en stund. Men när man sedan sitter hemma i lägenheten med sin bästa vän och äter tacos vet man vad det är man alltid blir mest lycklig av och det kan inte köpas för pengar.

Over and out.

Inga kommentarer: