fredag 1 april 2011

Hur svårt kan det vara?

Igår bjöd John Doe upp till dans på Hg. Kristian Antilla stod på scen och efter det var det dansgolv hela natten lång. Jag, Angie och Mandy var sjukt laddade och värmde upp med mat och musik hemma hos Mandy. Det var rätt mycket folk på spelningen vilket var kul, men efter spelningen mattades det av en del.

Det som är bra med John Doe är att de brukar köra riktigt bra musik på dansgolvet. Det som är tråkigt är att deras Dj:s är lite föör pretto. Hur svårt kan det vara att spela en låt "pöblen" önskar? Jag har aldrig förstått mig på detta med att vara svår och otillgängling. Eller okej, när jag var 15 år var en viss typ av musik viktigt och allt annat skräp men nu när jag har kommit över det stadiet tycker jag att det är lite larvigt. Det måste väl kännas bättre för en Dj att folk dansar till en låt än att dansgolvet ekar tomt?

Jag försökte igår att önska Opup men fick till svar över min döda kropp. Det tycker jag kändes lite väl hårt. Jag frågade istället om han kunde spela Säkert! och det skulle han fixa, men kom det? Icke sa nicke. Bitter tjej.com

Jag kommer just nu inte på vems ide det var men det bästa skulle egentligen vara att ha ett uteställe där spellistan var en enda lång Spotifykö där alla kunde önska låtar och få sian låtar uppspelade. Någon form av demokati på dansgolvet. Eller nått. Bara för att jag inte fick höra någon Orup igår.

http://http//www.youtube.com/watch?v=pUTjaBFPjL0

2 kommentarer:

Victoria sa...

Dåålig Dj!

amanda sa...

jaa! vi borde ordna en sån klubb. där inte en person kan bestämma exakt vad vi vill dansa till! så tråkigt att vi inte fick höra orup.. sämsta ever.