fredag 8 april 2011

Plus och minus

Ni vet en såndär händelse man bara tror kan hända på film hände idag mig i verkligheten. Klockan var 11.30 och det var dags för lunch. Jag tog fram min lunchlåda innehållande mat, (gryta med ris). Jag valde ut en micro och skulle precis sätta in matlådan när den handlöst faller ner på marken och ut åker hela dess innehåll. Situationen kändes tragikomisk. Jag sörjde självfallet min goda lunch men kunde inte sluta skratta. Som tur var hjälpte Angie och Belle till att städa upp det. Som tur var för det andra var matsalen helt tom. Jag hade nog inte skrattat lika mycket om det hade varit fullsatt och lång kö till microvågsugnarna. Det positiva var dock att jag istället fick köpa mig en god sopplunch på Jalla.

Ovanstående berättelse skulle kunna kallas för dagens minus. Dagens plus däremot är att extranyckeln som jag hittade passade till cykeln och nu kan jag alltså cykla mig fram genom livet igen!

1 kommentar:

angie sa...

haha! Ja, det var verkligen en upplevelse ;)
Hoppas det går bra i söderköping nu, vi hörs av imorgon!

Kram!!