tisdag 12 april 2011

The Kennedys

Jag har precis sett första avsnittet av serien The Kennedys. Jag missade avsnittet i lördags men kunde tack vare SVT-Play ta igen det nu. Avsnittet var 1 timme och 20 minuter långt och jag satt verkligen fängslad hela tiden. Familjen Kennedy har alltid för mig varit fasinerade men samtidigt har jag inte kunnat hela deras familjehistoria. Det som jag tycker är så bra med serien är att man får en exopsee över deras liv, får en blick av historien och en inblick i det politiska spelet. Skådespeleriet är också av mycket hög klass och jag längtar redan till nästa avsnitt.
För er som alltså har missat The Kennedys, Se.Den.Nu.

1 kommentar:

Isabelle sa...

Jag tittade precis klart på första avsnittet, jag somnade i lördags, och det är gryyymt! Helt underbar serie och jag hoppas verkligen att den fortsätter vara lika bra. Det är något spännande att den inte får visas i USA :P