Visar inlägg med etikett Serier. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Serier. Visa alla inlägg

tisdag 12 april 2011

The Kennedys

Jag har precis sett första avsnittet av serien The Kennedys. Jag missade avsnittet i lördags men kunde tack vare SVT-Play ta igen det nu. Avsnittet var 1 timme och 20 minuter långt och jag satt verkligen fängslad hela tiden. Familjen Kennedy har alltid för mig varit fasinerade men samtidigt har jag inte kunnat hela deras familjehistoria. Det som jag tycker är så bra med serien är att man får en exopsee över deras liv, får en blick av historien och en inblick i det politiska spelet. Skådespeleriet är också av mycket hög klass och jag längtar redan till nästa avsnitt.
För er som alltså har missat The Kennedys, Se.Den.Nu.

måndag 8 september 2008

Lycka är...

Lycka är när man hittar SVT:s i särklass bästa produktion "Upp till Kamp" på dvd för 119 kr på ginza. Den är nu beställd och väntas komma i veckan.
För er som missade denna underbara serie se den! Den slår allt!

(ja, tom. O.C och Vänner)