måndag 21 mars 2011

Världens bästa DÅK

I helgen gick SSU Östergötlands DÅK utav stapeln. Det blev en hejdundrands helg som på lördagen bjöd på argumentationstrimning, politik och fejkmotioner om ombudsmän. På kvällen bjöds det på mingel med pommac och snacks samt lite musikquiz.
På söndagen drog förhandlingarna igång i Kommunhuset Rosen i Norrköping. Vi var 39 ombud på plats och med gäster och presidium var vi cirka 60 personer på plats. Riktigt bra! Debatterna i talarstolen gick heta och många kloka och framåtsyftande beslut togs.

Under årsmötet valde vi också ny ordförande för distriktet. Den eminente Jonatan Hermansson valdes till det ärofyllda uppdraget, och jag valdes till uppdraget att vid hans sida stå som vice ordförande för distriktet. Det känns kul!

Gårdagen till ära bar jag kavaj, kjol och stumpbyxor, en syn som några påpekade inte är så vanlig att se mig i. Min kavaj väckte uppmärksamhet då jag vanligtvis har en mer casual stil. Min kavaj syfade tydligen till makt och därför ska jag numera kalla den för min maktkavaj som jag använder när jag vill se mäktig ut och inbringa respekt. Men kära läsare och ni andra som kände ett sting av oro igår, jag har inte bytt stil förevigt. Idag lämnade jag hemmet iförd ecco-skor, manschesterbyxor och fjällräven-kit (Jacka plus Kånken). Maktkavajen är inhängd i garderoben men kommer fram igen när ni minst anar det.

2 kommentarer:

Ellen Aguirre sa...

Jag gillar din maktkavaj! Den passar dig och den passar dina uppdrag.

Kaisa sa...

Tack Ellen :)