onsdag 16 mars 2011

LCHF

Det verkar gå lite bantingshysteri i Sverige just nu. LCHF är nya innegrejen och alla byter bort sina kolhydrater mot fett, fett och åter fett. Jag för min del är sjukt skeptisk till alla typer av bantiningsformer. Jag tror inte riktigt att det är bra för kroppen. Med denna nya trendiga LCHF känns det ju inte som att man får i sig tillräckligt från hela kostcirkeln utan att man istället lurar kroppen att tro att man får det.

Jag tycker att det är viktigt att man äter rätt och rör på sig men med bantningskurer känns det ofta som att det går till överdrift. Ofta kör man ju sin kur en månad eller två och når sin drömvikt men efter det? Vad händer sen? Jo, ofta går man nog upp de där kilona bantningskuren jobbade bort. Jag tycker att det är ett tecken på att de inte fungerar i det långa loppet. Så ät vad du vill, men i lagom mängd (Som Angie säger) och glöm inte att röra på dig.

Länge leve tallriksmodellen!

1 kommentar:

Zabina sa...

Jag håller med du! :)
Nu ser jag fram emot de fina Vadstenabilderna!