fredag 11 mars 2011

Håkan

Jag har nu fått en dags distans till pariledarvalet och har börjat känna på namnet Håkan Juholt ordentligt. Juholt var inte min kandidat, det kan jag villigt erkänna att Mikael Damberg var. Ja, jag blev lite besviken igår, först. Men nu när jag har smält det och börjar blicka framåt känns Juholt rätt bra i magen ändå. Han har verkligen potensial. Håkan kan nog bli riktigt grym!

Jag har faktiskt haft chansen att lyssna på Håkan Juholt för några år sedan när jag gick partiets KOM-utbildning och den entusiasm han spred och den energi jag kände efter hans pass kan jag nästan fortfarande ha kvar. Han kan konsten att engagera och jag tror han kan röra om ordentligt i den annars ganska lugna politiska grytan.

Håkan Juholt, ja nu kör vi helt enkelt!

2 kommentarer:

bea sa...

tror tyvärr inte att sossarna kommer att vinna något val på att ta in en lönnfet 50-plussare som ser ut som en blandning mellan super mario/hasse alfredsson. han är ju ingen frisk fläkt, precis. moderaterna har ju fortfarande reinfeldt, som i stort sett är en typisk "modern man": färgglada kläddetaljer, familjefar, städglad och går på alla gay-tillställningar han över huvud taget får nys om.

;)

Kaisa sa...

Han är faktiskt 48! Och med rätt slipning kommer han nog matcha upp Reinfeldt finfint tror jag.