Igår var det äntligen dags för den efterlängtade premiären av Pluras kök. Uppföljaren till Mauro och Pluras kök bara det att Mauro nu var utbytt och Pluras bror Carla istället fanns med för att fylla en ännu oklar funktion.
Plura är en man som på många sätt är lite sorglig. Lite lätt alkholiserad, lite lätt för att falla för droger osv, men ändå kan jag inte mer än att älska den mannen. TV-programmet igår bjöd på ungefär allt man kan begära. Plura som ligger och gör krystövningar på golvet, Carla som spelar riff och Leif GW som häller upp snaps men inte dricker något själv eftersom han är inne i sin vita period. Gårdagens program bjöd också på en fin Norrköpings-immitation av aioli som Plura uttalade Ajåli. Plura bjuder på sig själv och sitt ursprung and I like it.
Det som satte guldkant på gårdagskvällen var dock min och Angelicas sms-konversation under programmets gång. Den var så att säga episk.
Visar inlägg med etikett Mat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mat. Visa alla inlägg
onsdag 23 mars 2011
onsdag 16 mars 2011
LCHF
Det verkar gå lite bantingshysteri i Sverige just nu. LCHF är nya innegrejen och alla byter bort sina kolhydrater mot fett, fett och åter fett. Jag för min del är sjukt skeptisk till alla typer av bantiningsformer. Jag tror inte riktigt att det är bra för kroppen. Med denna nya trendiga LCHF känns det ju inte som att man får i sig tillräckligt från hela kostcirkeln utan att man istället lurar kroppen att tro att man får det.
Jag tycker att det är viktigt att man äter rätt och rör på sig men med bantningskurer känns det ofta som att det går till överdrift. Ofta kör man ju sin kur en månad eller två och når sin drömvikt men efter det? Vad händer sen? Jo, ofta går man nog upp de där kilona bantningskuren jobbade bort. Jag tycker att det är ett tecken på att de inte fungerar i det långa loppet. Så ät vad du vill, men i lagom mängd (Som Angie säger) och glöm inte att röra på dig.
Länge leve tallriksmodellen!
Jag tycker att det är viktigt att man äter rätt och rör på sig men med bantningskurer känns det ofta som att det går till överdrift. Ofta kör man ju sin kur en månad eller två och når sin drömvikt men efter det? Vad händer sen? Jo, ofta går man nog upp de där kilona bantningskuren jobbade bort. Jag tycker att det är ett tecken på att de inte fungerar i det långa loppet. Så ät vad du vill, men i lagom mängd (Som Angie säger) och glöm inte att röra på dig.
Länge leve tallriksmodellen!
onsdag 22 oktober 2008
Lala
Tänk vad mycket annat man kan göra än att skriva på sin lilla hemtenta. Igår städade jag hela lägenheten, var hos tandläkaren, fick min soffa och var och handlade mat med Lars i Ladan. Allt annat utan att tentaplugga alltså. Ursh vad lat jag känner mig, men jag har ändå skrivt sex av åtta sidor och har bara 1,5 fråga kvar. Så egentligen ligger jag ganska bra till men det är ju bara det att man ställer så höga krav på sig själv som alltid.
Till middag igår blev det kidneyböngryta med ris och idag åt jag bulgarisk linssoppa. Soppan blev sjukt god. Jag har upptäckt att jag måste äta mer proteiner så nu blir det mer bönor och linser, jag känner en doft av 1970-talet. Man borde kanske baka bröd också, men det får bli en annan vecka när jag inte har en tenta att koncentrera mig på.
Tjing
Till middag igår blev det kidneyböngryta med ris och idag åt jag bulgarisk linssoppa. Soppan blev sjukt god. Jag har upptäckt att jag måste äta mer proteiner så nu blir det mer bönor och linser, jag känner en doft av 1970-talet. Man borde kanske baka bröd också, men det får bli en annan vecka när jag inte har en tenta att koncentrera mig på.
Tjing
torsdag 3 juli 2008
Sommarlov
Det är sommar och det går dagar utan att man gör någonting, och vissa dagar gör man allt istället.
Igår träffade jag först Anna för en trevlig lunch på stan och sedan åkte jag vidare till Linköping för att äta spanskt tillsammans med Jennie, Tommas, Ellen och Elias. Vi lagade tapas och det blev sjukt gott. Jag måste passa på och berömma Linköping för dess fantastiska kollektivtrafik som är synkorniserad med tågen. Det är mer än vad man kan säga om Norrköping. Kommer man med sista tåget ifrån Linköping soim kommer in 23.56 finns det inte en enda buss eller spårvagn att åka hem med, dåligt tycker jag.
Idag har jag, Nea och Matilda ägnat oss åt kroppsarbete vi har rensat, städat och slängt massa gamla böcker och papper ifrån vårt gamla kontor på expen. Det var skönt att äntligen komma igång med det, men lite jobbigt att vi valde typ den varmaste dagen att utföra kroppsarbete på.
Nu ska jag ta mig en glass i sommarhettan och sen ska jag och mamma ut på vägarna och övningsköra.
Igår träffade jag först Anna för en trevlig lunch på stan och sedan åkte jag vidare till Linköping för att äta spanskt tillsammans med Jennie, Tommas, Ellen och Elias. Vi lagade tapas och det blev sjukt gott. Jag måste passa på och berömma Linköping för dess fantastiska kollektivtrafik som är synkorniserad med tågen. Det är mer än vad man kan säga om Norrköping. Kommer man med sista tåget ifrån Linköping soim kommer in 23.56 finns det inte en enda buss eller spårvagn att åka hem med, dåligt tycker jag.
Idag har jag, Nea och Matilda ägnat oss åt kroppsarbete vi har rensat, städat och slängt massa gamla böcker och papper ifrån vårt gamla kontor på expen. Det var skönt att äntligen komma igång med det, men lite jobbigt att vi valde typ den varmaste dagen att utföra kroppsarbete på.
Nu ska jag ta mig en glass i sommarhettan och sen ska jag och mamma ut på vägarna och övningsköra.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)