torsdag 3 juli 2008

Sommarlov

Det är sommar och det går dagar utan att man gör någonting, och vissa dagar gör man allt istället.
Igår träffade jag först Anna för en trevlig lunch på stan och sedan åkte jag vidare till Linköping för att äta spanskt tillsammans med Jennie, Tommas, Ellen och Elias. Vi lagade tapas och det blev sjukt gott. Jag måste passa på och berömma Linköping för dess fantastiska kollektivtrafik som är synkorniserad med tågen. Det är mer än vad man kan säga om Norrköping. Kommer man med sista tåget ifrån Linköping soim kommer in 23.56 finns det inte en enda buss eller spårvagn att åka hem med, dåligt tycker jag.

Idag har jag, Nea och Matilda ägnat oss åt kroppsarbete vi har rensat, städat och slängt massa gamla böcker och papper ifrån vårt gamla kontor på expen. Det var skönt att äntligen komma igång med det, men lite jobbigt att vi valde typ den varmaste dagen att utföra kroppsarbete på.
Nu ska jag ta mig en glass i sommarhettan och sen ska jag och mamma ut på vägarna och övningsköra.

Inga kommentarer: