Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träning. Visa alla inlägg

måndag 27 september 2010

Måndag

Det är måndag. Igen. En vecka har gått och postvalsyndromet börjar sakteligen släppa och livet har börjat återgå till vardagen igen. Vardag innebär skola, plugg, fika, tvätt-tider, Spotifylyssnande, matlagning och så vidare.

Idag bestämde jag mig också för att ta tag lite i träningen så jag tog bussen ner till simhallen och simmade några längder, 40 stycken närmare bestämt. På badet får alla vara med och simma på motionsbanor, en väldigt fin tanke, men lite seg också. Jag som faktiskt har tränat simning i ganska många år kanske har ett något snabbare tempo än de flesta andra och det blir lite jobbigt att ligga och stressa någon vid fötterna och att ständigt vara den som simmar om alla. Vem tror jag att jag är liksom, i mina speedo simglasögon, men men tillslut kom jag på en ganska bra metod att ligga i mitten av de båda stråken, egen yta för mig liksom. Man får inte va dum :)


Bjuder på en bild för att jag rensade min gamla dator häromdagen

Jordgubbar och citronjos i Barcelona

onsdag 3 februari 2010

Paus där

Jag börjar faktiskt bli lite trött på snön nu. Det är mysigt runt jul och nyår och kanske en vecka eller två in i januari, men nu är det faktiskt februari och jag vill ha vår. Jag vill använda min fina vårjacka istället som nu när jag får gå runt i Michelinjackan som väger 3 kilo. Jag vill ha på mig lätta vårskor istället för att klapa runt i stövlar. Det jag framförallt vill kunna göra nu är att cykla. Jag har försökt cykla i snön, men så mycket som det är nu är det i princip omöjligt att cykla i, så nu får jag gå överallt istället. Inte för att det är något tråkigt eller fel med att gå, men det tar bara så mycket längre tid.

Annars då. Jo, har besökt gymmet idag och känner verkligen att det har lossnat med träningen och att jag redan märker resultat, att jag blir starkare. Kul! Jag har ju inga direkta planer på att bli en bodybuilder men det är alltid bra att träna, för hälsans skull både psykiskt och fysiskt.

Nu ska jag slå mig ner i soffan med en kopp te och en bok, inomhusmys är vad som rekomenderas dagar som denna.

onsdag 7 oktober 2009

Debutant

Då var det dags, på ganska darrande och nervösa steg äntrade jag idag för första gången gymlokalen på medley. Jag möttes av en källare och massa träningsmaskiner. No big deal faktiskt. Inga läskiga muskelberg som spänner sig i spegeln och lyfter vikter, utan helt vanliga människor, känns bra. Jag började med att cykla lite, det gick mindre bra att justera sadeln, men det kommer med tiden, hoppas jag :P Själva muskelbyggandet gick rätt bra det med, lite förvirrad kände jag mig allt ibland, men jag är helt klart nöjd över mitt första gymbesök.

Vi får se om gym är min grej men när Sjukgymnasten säger så är det bäst att lyda. Det som är positivit är att man på ett enkelt sätt kan märka om man har blivit starkare genom att bara öka vikterna, men det dröjer nog några besök till i alla fall...

Nu ska jag i samma framgångsanda börja skriva på reportaget som ska vara inne på Fredag :)

Over and out