Just nu sitter jag och tittar ut genom fönstret. Ute är det bäcksvart och det har regnat hela dagen. Igår var jag iväg på överläggning med den nyvalda socialdemokratiska landstingsgruppen. Vi var i den anrika staden Vadstena och jag passade på att medge lite information kring staden till de andra eftersom jag precis har läst om det i skolan. Sån är jag, gillar att ge lite extra information. Överläggningen kändes bra och jag ser fram emot att ta tag i nya utmaningar inom politiken.
På måndag ska jag skriva ännu en tenta. Det känns sådär måste jag säga. Är sjukt trött just nu men har försökt att plugga några timmar i alla fall, hoppas att allt sätter sig imorgon när jag har fått sova lite och är pigg i tanken igen. Kvällen kommer bli lugn det är skönt. Ska laga lite mat och sedan titta på Så mycket bättre. Dock låter det inte som om grannen kommer att ta det lugnt, han satte just på Satisfaktion, den med naken-muskelmusikvideon alltså. Låter lovade, jag som behöver en lugn natts sömn.
Tjing!
Visar inlägg med etikett tenta. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tenta. Visa alla inlägg
lördag 13 november 2010
måndag 18 oktober 2010
Hildegard av Bingen
Klockan 0800 imorse började jag skriva på min tenta. Jag tror att det gick helt okej ändå. Jag hade koll på politiska geografiska förflyttningar, svarta döden och neolitiska revolutionen, men det jag inte hade koll på var Hildegard av Bingen. Vem var denna mystiska kvinna. Dags att googla, och tacka Gud för att det inte var en essäfråga.
Nu lunch med Liiiiiiinda.
Nu lunch med Liiiiiiinda.
fredag 26 mars 2010
15 saker man kan göra istället för att skriva hemtenta
1. Gilla på facebook
2. Läsa bloggar
3. Bädda sängen
4. Laga mat
5. Lyssna på musik
6. Städa
7. Prata i telefon
8. Skicka viktiga mail
9. Planera helgens roligheter
10. Fixa i-ordning sig
11. Vattna blommorna
12. Läsa Språk-tidningen
13. Titta på Malolu efter tio
14. SMS:a
15. Diska
Jag skjuter inte upp saker, nejdå.
2. Läsa bloggar
3. Bädda sängen
4. Laga mat
5. Lyssna på musik
6. Städa
7. Prata i telefon
8. Skicka viktiga mail
9. Planera helgens roligheter
10. Fixa i-ordning sig
11. Vattna blommorna
12. Läsa Språk-tidningen
13. Titta på Malolu efter tio
14. SMS:a
15. Diska
Jag skjuter inte upp saker, nejdå.
tisdag 23 februari 2010
Tempo
Just nu går allt i ett rasande tempo och dagarna försvinner utan att man märkte att de började. Jag är mitt uppe i tentapluggande, (tenta på torsdag) val 2010 planerande och DÅK-förberedelser. Jag brukar alltid tycka att mars är den mest hektiska månaden på året men detta år börjar det redan i februari. Men det är väl så det är när man är föreningsaktiv och gillar att ha många bollar i luften. Du får ofta mycket ut av det du håller på med men ibland kan det kännas lite motigt när allt hopar sig samtidigt.
Idag har jag i alla fall powerpluggat mellan klockan 10.15 och 14.30 och sedan dammsugit och annat viktigt som inte kan vänta...Men nu ska jag återgå till ännu en gammal grammatiktenta. Can`t wait.
Tjing!
Idag har jag i alla fall powerpluggat mellan klockan 10.15 och 14.30 och sedan dammsugit och annat viktigt som inte kan vänta...Men nu ska jag återgå till ännu en gammal grammatiktenta. Can`t wait.
Tjing!
söndag 24 maj 2009
Det närmar sig
Okej. Nu ger jag upp pluggandet. Jag kommer ändå inte få in nått mer ikväll.
Men det känns väl ändå hyfsat bra inför morgondagens tenta. Lärteorierna skulle jag säga att jag har koll på likaså kunskapsbedömningen, men sedan vet man ju aldrig vad som kommer att komma ändå.
Jag och Calle höll ju i SSU Östergötlands valpepp torsdag till fredag och jag måste säga att den blev sjukt lyckad! Jag hoppas att alla känner sig ännu mer peppade att vinna valet den 7 juni!
Kära bloggläsare ni går väl och röstar? Ni vet väl att ni kan förtidsrösta redan nu :)
Nej nu ska jag runda av kvällen med en film. Sedan ska jag se till att soca riktigt gott inför morgonens prövning.
Tjing!
Men det känns väl ändå hyfsat bra inför morgondagens tenta. Lärteorierna skulle jag säga att jag har koll på likaså kunskapsbedömningen, men sedan vet man ju aldrig vad som kommer att komma ändå.
Jag och Calle höll ju i SSU Östergötlands valpepp torsdag till fredag och jag måste säga att den blev sjukt lyckad! Jag hoppas att alla känner sig ännu mer peppade att vinna valet den 7 juni!
Kära bloggläsare ni går väl och röstar? Ni vet väl att ni kan förtidsrösta redan nu :)
Nej nu ska jag runda av kvällen med en film. Sedan ska jag se till att soca riktigt gott inför morgonens prövning.
Tjing!
onsdag 20 maj 2009
Ur ett sociokulturellt perspektiv...
Jag tror minsann att lärteorierna har börjat fastna. Tack gode gud för det. Piaget, Vygotsky och Skinner. Nu fattar jag vad ni menar med era stadier, förstärkningar och zoner. Dock är jag något trött på frasen ur ett sociokulturellt perspektiv som är den enda frasen herr Säljö använder i sin bok. Nu återstår det bara att kolla på dem en gång till och sedan gå över till kunskapsbedömning, läs och skivinlärning och observation som metod. Efter det har jag tentan som i en liten ask. Haha hoppas jag i alla fall.
Nej, nu är det dags att gå tillbaka till studierna...
Nej, nu är det dags att gå tillbaka till studierna...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)