måndag 12 september 2011

Tack för musiken!

Tack för musiken är ett trevligt lördagsunderhållningsprogram där Niklas Strömstedt intervjuar och hyllar olika musiker och deras gärningar genom åren. Artister som Orup, Eva Dahlgren och Ola Salo har varit med i tidigare program men i lördags var en av mina två stora idoler, Annika Norlin med. Annika Norlin a.k.a Säkert! och Hello saferide är en fantastisk artist som producerar musik som verkligen berör mig på så många plan. Det jag också gillar med Annika är att hon verkar ha en så otrolig integritet vilket jag tror är oerhört viktigt att ha i hennes värld, hon har ju också en otroligt vacker norrländska vilket också är ett stort plus. Jag gillar norrländskan, allt låter så mycket klokare på den dialekten, faktiskt. Genom de år jag lyssnat på Annika har jag ibland också känt att hennes starka låttexter träffar precis rätt för den känslan i kroppen man har, sånt är häftig tycker jag. Det är få artister som på riktigt kan lyckas med att få till den känslan, känslan av att låten handlar om en själv. Jag hoppas att Annika Norlin kommer fortsätta att göra
många fler skivor och sprida sin fantastiska musik vidare.


En av mina favoritlåtar

Inga kommentarer: