tisdag 27 september 2011

LW

Jag måste återigen hylla denna man, Lars Winnerbäck. Han var precis som Annika Norlin gäst i Niklas Strömstedts Tack för musiken. Att Lars Winnerbäck ens ställer upp i tv tillhör ovanligheterna och att han gör det med sådan charm och värme gör mig bara superglad. Jag tror min kärlek till Lars blev starkare efter programmet. Han har sådan integritet som jag beundrar och hans texter är magiska på så många sätt. Texterna har en intelligens och en träffsäkerhet som inga andra. Det som också är så bra är att man oavsett sinnestämning alltid kan välja att lyssna på Lasse. Han skriver om sorg, krossade hjärtan, glädje, ungdom och fest. Han skriver om livet både när det är som jävligast och när det är som bäst och även när det är som vardagligast.

Ni ska få mina topp 10 LW låtar (utan inbördes ordning)
1. Vinter över ån
2. Hugger i sten
3. Elden
4. Ett sällsynt exemplar
5. Elegi
6. Timglas
7. En svår och jobbig grej
8. Söndermarken
9. Solen i ögonen
10. Jag vill gå hem med dig



Inga kommentarer: