onsdag 7 september 2011

Långa bollar på Bengt

Det är många bollar i luften just nu. Skolan har dragit igång med en rivstart med en två-veckors kurs i fonetik med tenta redan på måndag. Fonetiken är spännande men lite krånglig. Men jag tror äntligen att poletten börjar falla ner, och det känns skönt. Folk som ser oss i bibban måste dock tro att vi är lite tokiga som sitter och gör ljud och håller oss på "adamsäpplet" för att känna om konsonanten är tonande eller tonlös.

Samtidigt som jag pluggar håller jag på och förbereder mig inför ett seminarium som S-kvinnor, ABF och Socialdemokraterna anordnar. Seminariet kommer att handla om den före detta Lo-chefekonomen Dan Anderssons rapport kring vården. Jag och Mats Johansson kommer att delta och bidra till ett östgöskt perspektiv kring hur vi utvecklar och förbättrar våden här i Östergötland. Kom gärna förbi och lyssna på tisdag kl 18.00 i Hörsalen, Linköpings stadsbibliotek.

Måste göra ett skrytinlägg också och berätta att jag var på mitt första spinningpass någonsin igår. Jag kom ut överlevande och sjukt sugen på att köra igen. Jag har alltid tänkt att det är massa läskiga biffar och överhurtiga 50-plussare som går på Spinning. Så var det inte alls, deltagarna var i sjukt blandade åldrar och kroppsformer vilket jag tycker är skönt. Det är också bra att köra konditionsträning i grupp, då pressar man sig själv alltid lite mer än vad man skulle gjort annars, men det som tilltalade mig vad att man själv kunde välja sitt eget motstånd på cykeln, så även fast det var i grupp blev det individuellt och alla kunde välja att lägga sig på den nivå som passar en själv. Spinning kommer jag definitivt köra igen, eller hur Andersson!?


1 kommentar:

Nea sa...

Liv ska ju såklart hänga med i politiken så förr eller senare kommer nog era vägar mötas!