lördag 23 januari 2010

Fast forward

En veckas ledighet försvinner så fort så fort. Men den har varit ganska produktiv känns det som. Jag har hunnit med att träna (!), städat lägenheten (till och med ugnsluckan), träffat Anna-Panna och haft första träffen med bokcirkeln.

Det var verkligen en jättetrevlig träff och jag lekte husmor och bakade både scones och chockladbollar och bjöd på te. Boken vi hade läst var Röda Rummet av August Strindberg, lite pretto att börja med kanske, men den var faktiskt bra, rolig och väldigt talande för sin tid, till och med lite före sin tid. Bokcirkel kanske inte andas jättemycket nutid, men jag tycker verkligen det är en mysig form där man får läsa böcker utan krav på att prestera och analysera dem som ofta sig bör i skolsammanhang.

Nu ska jag göra lite Sparrissoppa (Per Morbergs, sjukt god!) och sedan ska jag ge mig ut på promenix med Anton i den vackra vintersolen.

Tjing!

Inga kommentarer: