tisdag 19 januari 2010

inte okej

Okej. Jag gillar verkligen SVT och public service. Det ska alla ha klart för sig. Men jag blir lite bestört när jag ser att det via svt.se finns en blogg som heter detkungligabröllopet, som ingen mindre än Ebba Von Sydow ansvarar för. Visst det är väl lite mysigt att de gifter sig kan man tycka, men att SVT av alla kanaler väljer att dels sända det och dels lansera en blogg med självaste Ebba kring hela ämnet tycker jag är lite väl hajpat, faktiskt.

Enligt mig är deras giftemål inte en hel nations angelägenhet, och allt tar så himla stora propotioner, visst att man som privatperson kan uppmuntra och tycka det är kul att de gifter sig, men jag tycker det känns lite konstigt att det med SVT:s satsning känns som om detta är någonting hela svenska befolkningen ska involvera sig i, och det går jag faktiskt inte riktigt med på.

Inga kommentarer: