söndag 14 juni 2009

Släkten är värst

Jag är sjukt trött. Det har verkligen gått i ett sedan i Torsdags när Lillebror tog studenten. Det var en fin och lycklig stund, och jag blir sådär nostalgisk och minns när man själv stod på trappan och sjöng om studentens lyckliga dar. Hela tjocka släkten var också med, såklart. Det är alltid trevligt att träffa dem, sjunga lite, prata lite, dansa lite :)

I fredags övergav jag släkten en stund för att träffa Ellinor som jag inte har sett på över 1,5 år. Det är helt sjukt länge sedan. Men hon är verkligen sig lik och vi kan fortfarande skratta åt samma saker som vi alltid har kunnat. Det känns skönt. På fredagskvällen fick jag också reda på att jag klarade tentan. Vilket jag är mycket lättad över. Nu kan man verkligen lämna det första året bakom sig. Dock har jag redan fått mail om vilken litteratur jag ska läsa i inriktning svenska... Fredagen bjöd också på grillning och roliga historier hos Anna.

I lördags var det mer släkthäng som stod på schemat och på kvällen var jag hos Teresa på hennes examensfest. Det var en trevlig tillställning med god mat (Kladdkaka!) och trevligt sällskap. Idag är jag dock som sagt mycket trött och har inte gjort annat än tittat på dåliga repriser och ätit lantchips.

Men man måste väl få ha sådana dagar också.

Inga kommentarer: