onsdag 10 juni 2009

Balanserat styrkort

Sådär. Då var två dagars Landstingsfullmäktige överläggningar över. Det har varit två intressanta och roliga dagar med mycket debatt. Jag vågade mig faktiskt upp i talartstolen och pratade om psyksik ohälsa bland unga som idag är ett problem som sjukvården inte klarar av på ett fullvärdigt sätt.

Med risk för att låta nördig måste jag säga att landstingspolitik bara blir roligare och roligare för varje möte. Jag tror dock det kan bero på att jag hänger med i språkbruket och ordningen på ett annat sätt en vad jag gjorde i början. Varje system har sitt språk och nu har jag verkligen börjat greppa landstingsspråket. Med landstiungspolitik kan du som vilket område som helst bedriva frågor som rättvisa, solidariet och jämlikhet. Man måste bara implementera det på landstingets verksamheter. :)

Inga kommentarer: