onsdag 15 april 2009

Med te mot harmoni

Jag känner ingen harmoni i kroppen och själen för tillfället. Det är lite rörigt uppe i skallen och stressen gör sig påmind. Livet är inte riktigt på topp. Men som tur är läste jag en artikel igår i cosmo om Te. Te ska nu hjälpa mig att komma i harmoni med livet.

Morgonen börjar jag med en kopp grönt te med citrus för att få igång hjärnan och vakna till liv. Det lidrar tydligen också illamående om man skulle ha det på morgonen.

Eftermiddagen ägnas åt att dricka yogite med kanel eller laktitssmak för att balansera blodsockret.

Kvällen avslutas med en kopp rooibos te för att varva ner och det kommer även få mig att somna tack vare de lugnade örterna.

Nu ska jag återgå till min tekopp.
Tjing

1 kommentar:

Helena sa...

Krya på dig Kaisa, den fina vårsolen hjälper nog lite ialla fall :)

Kramar!