söndag 7 september 2008

Livet som student

Jag har verkligen börjat anpassa mig till livet som student. Jag har beställt en röd fin overall, skaffat Liu-kort, lämnat in min första inlämningsuppgift och pluggat, pluggat och åter pluggat. Är det någonting som jag har gjort är det att läsa i alla olika böcker, artiklar och utredningar vi har fått. Oftast är det roliga och intressanta texter men mängden blir man lite lätt matt av, men jag tror man kommer in i en bättre studieteknik om ett tag när man har vant sig vid tempot lite bättre. Min nya favoritbok är föressten Genuspedagogik av Kajsa Svaleryd som skriver om ämnet på ett ytterst intressant sätt plus att havla boken består av övningar man kan använda sig av i olika situationer, toppen!

Eftersom det har varit mycket i skolan i veckan har det varit otroligt skönt att ha en lugn hemmahelg. Fredagen bestod av att träffa Moa efter föreläsningarna och sedan åka ut till IKEA och provsitta soffor. Jag har hittat en jag vill ha, Ektorpmodellen antagligen 2-sitssoffa. Den var absolut mjukast. Det blev även inhandling av en ny höstjacka och ett par "ärtiga" tights :) Båda två från Åhlens.
I lördags var det myskväll med Anna och Emelie. Vi gjorde tacos och hade trevligt. Skönt att träffa gamla vännerna och uppdatera varandra. Någon film blev det dock inte eftersom vi inte kunde komma överrens om vi skulle se någonting med bussresa till Italien eller Tro, hopp och kärlek så det blev nått dansprogram istället varvat med Youtube. En riktigt trevlig lördagskväll :)
Idag har det mest handlat om att läsa min älskade kurslitteratur, det finns inte så mycket annat att göra när vädret är så grått och mulet som det är idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Kul att höra hur en annan också kommit in i nya rutiner ;) Snacka om att vi lever två olika verkligheter- men nog låter det riktigt bra det där. Genuspedagog nr. 1 är på G också, känns bra att höra ;)
Plugga nu flitigt vännen! puss puss