Såhär såg det ut sist vi var ute och reste, då på Mallorca.
Visar inlägg med etikett Resor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Resor. Visa alla inlägg
torsdag 28 april 2011
Dublin
Bokat och klart. Den 27-30 juni åker jag och Mos till Dublin. Det ska bli sjukt kul och jag är redan peppad. Vi ska titta på det vackra landskapet, dricka god öl på någon mysig pub med livemusik och hitta lika snygga män som i filmen P.s I love you

Såhär såg det ut sist vi var ute och reste, då på Mallorca.
Såhär såg det ut sist vi var ute och reste, då på Mallorca.
måndag 28 februari 2011
Östersund
Torsdag: Jag anländer till staden 19.45 och blir uppmött av en kommitee bestående av Emil, Linnea och Victor. Jag får en guidad tur och får se Östersund by night, sevärdigheter som Lyxvillorna på Frösön och det mäktiga skidbacken i centrum stod på agendan. Efter rundturen åkte vi till Coop och köpte med oss ost och folköl hem där Anton mötte upp oss med chips och dipp.
Fredag: (Eller dagen då jag och Emil åkte bil)
Jag och Emil åkte bil mellan Linnea-SSUlokalen-Expen ett antal gånger, men vi hann också med att titta på skidskyttearenan och ett utsiktstorn som fanns där. Lunch intogs på Max tillsammans med Emil och Linnea. På eftermiddagen besökte vi Systemet och sedan var vi med i en demonstration för demokratiska rättigheter i Iran. Jag och Linnea sprang även en sväng på stan. På kvällen gjorde vi tacos och tittade sedan på "På spåret". Jag fick även chansen att spela tv-spel, NHL-hockey. Jag förlorade med 5-0. Lite senare på kvällen kom Kata med pojkvän ochg vi drack vin och spelade spel. Framåt småtimmarna hade jag och Kata allsång med Lars Winnerbäck, det var fint.
Lördag: Dagen började med att SSU Östersund hade årsmöte och jag var där och hälsade från Östergötland. Efter årsmötet åkte jag, Emil och Anton till Fjällhalsen och åt på en mysig resturang däruppe. Vägen dit var spännande att åka då man ibland fick åka (Läs:Emil sladda) över isen. På fjället drack vi kaffedrinkar (såklart inte Emil) och bilresan hem blev genast mycket roligare. Väl hemma svidades det om för partaj, det kom folk och musik sattes på och öl knäcktes. Senare på kvällen for vi iväg till O´learys, det var kul.
Söndag: Morgonen var seg och jag väcktes av att Emil ville spela tv-spel. En dusch, en pizza och några timmar senare satt vi i bilen påväg till Åre. Väl inne i Åre åkte vi Kabinbanan upp för att titta på fjällen. Sjukt fint och häftigt! Vi besökte även Åre chockladfabrik och Copperhill som är ett riktigt lyxhotell. Kvällen bjöd på mys i soffan, packning och Wallander.
Måndagsmorgonen bestod av packning och hejdå-kramar.
Hela resan har helt enkelt varit sjukt bra <3

lördag 31 juli 2010
Montenegro
Har varit på lite semester i Montenegro. Det var en mycket trevlig resa med hela familjen. Här kommer lite bilder från semestern.
torsdag 15 april 2010
tisdag 13 april 2010
måndag 13 juli 2009
Eesti
Hemma igen efter en toppenresa i Estland och Tallinn. Resan har varit händelserik och mycket trevlig.Vi började med attbesöka Laulupidu (sångfestivalen) där 25.000 sångare uppträdde. Känslan när de sjöng är obeskrivlig. Ögonen tårades några gånger så mäktigt var det. En helt fantastisk upplevelse! Under dessa två dagar var det mer än 100.00o peroner i publiken och lyssnade, bara att vara en del av det var en upplevelse i sig, framförallt när hela publiken sjunger med i låtarna.
När laulupidu var slut bestämde vi oss för att upptäcka Tallinns shoppingutbud, som är väldigt bra. Framförallt nu när alla reor härjade över hela Tallinn. Jag fyndade två par riktigt bekväma skor. Jag har fått lära mig den hårda vägen att jag nog inte klarar mig så långt utan ett par riktigt sköna skor och sköna skor stavas E-C-C-O och C-l-a-r-c-k-s inte converse som jag i så många år har inbillat mig.
Vi hann också med att sola en dag ute i Piirita och gå på SPA en dag. Vi träffade också släkten som var med och sjöng i kören och träffade några bekanta som bor ute på Estniska landsbyggden i Muuga. De är riktiga överlevare, som många ester är och det är så häftigt att träffa dem och höra vad de har varit med om och hur man kommer på sina egna knep för att överleva. Det ger en lite perspektiv på saker och ting.
Här kommer lite bilder från resan:

Alla sångare på scenen 25.000!
Publiken
Familjen på laulupidu
På Rådhusplatsen
Standen utanför Tallinn
Bror och syster på Olde Hansa som är en medeltida resturang och stor turistattraktion
Rådhuset
Hos Meerike och Arno i Muugatorsdag 2 juli 2009
söndag 6 juli 2008
Hejdå på en stund
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)