tisdag 8 februari 2011

Tekniska steg framåt

Jag är inte den bästa på teknik. Jag tycker ärlig talat inte att det är så himla kul heller. Men en del teknik måste man faktiskt klara av för att kunna leva ett så smidigt liv som möjligt. Som i läraryrket till exempel där finns det en maskin som underlättar lärarens vardag men som ändå skrämmer mig, det är kopiatorn. Jag och kopiatorn har tidigare inte kommit så bra överrens med varandra men nu under denna praktik har vi verkligen funnit oss med varandra. Han låter mig kopiera dubbelsidigt, han låter mig nita, han låter mig förstora och han låter mig kopiera i färg. Att kunna dessa saker gör faktiskt allt mycket lättare.

En annan sak som har med teknik att göra hände igår. Jag får på grund av en tråkig policy inte längre ha kvar min gamla mail utan måste byta till en ny. Detta var en traumatisk händelse för mig men som tillslut löste sig fint. Jag valde att öppna en google-mail och som en skänk från ovan fick jag ett mail från dem med texten "Vi vet att det kan vara krångligt att byta mail så därför vill vi hjälpa dig" och vips kunde google importera alla mina gamla mail till min nya.

Summa summarum teknik är fantastikst när det väl fungerar, det är bara att hitta dit som är det svåra.

2 kommentarer:

Victoria sa...

jag är inte heller något fan av nymodigheter i tekniken sådär..man blir mest förvirrad!

bea sa...

de allra värsta av kopiatorer är ju också de som finns på skolor. så många knappar - så många val! oändliga kombinationsmöjligheter. jag fattar aldrig ens hur man gör en vanlig, enkelt ensideskopia.