fredag 18 februari 2011

Om att bli lärare

Idag var sista dagen på min fem veckors långa praktik. Det har varit en otroligt rolig och lärorik tid och det kommer att känns konstigt att traska upp till Campus på måndag. Om man tänker på lärarutbildningen och allt runtomkring är det egentligen på praktiken man sätts på prov och verkligen på riktigt får pröva sina didaktiska kunskaper. I verkligheten kan alla teorier slänga sig i väggen för situationen ser aldrig ut i verkligheten som man läser om dem i boken.

Veckorna har som sagt varit fantastiska och jag har suttit och läst mina elevers utvärderingar och blir alldeles varm i hjärtat. När det står så mycket fint kan jag inte annat än att verkligen känna i hjärtat att det är lärare jag vill och ska bli. Jag är så nöjd med mitt framtida yrkesval och längtar till att få komma ut till verkligheten snart igen.

Inga kommentarer: