fredag 11 december 2009

Ett sällsynt exemplar

December rullar på som aldrig förr och jag tror jag har julfikat varje kväll denna vecka. Det gör inte bra för figuren, men bättre för själen, eller nått.
Igår firade vi Anna-Panna på födelsedagen, det var riktigt mysigt och Anna visade sina kok-skills och bjöd på Planka. Därefter besökte vi Munken. Första gången jag var där faktiskt, men det blir nog fler gånger. Riktigt trevligt ställe med bra musik och bra människor.

Idag hade jag tänkt plugga men fastnade istället i Stieg Larssons sista bok, Luftslottet som sprängdes. Än så länge håller den samma kvalitet som de tidigare böckerna, det vill säga hög kvalitet. Jag brukar inte gilla kriminalare eller deckare som genre men dessa böcker är något speciellt med. Det går inte riktigt att sätta fingret på men man kan inte sluta läsa dem helt enkelt.

Ikväll blir det Lars Winnerbäck på Cloetta Center tillsammans med Jennie. Det ska bli så sjukt kul och jag sitter och laddar nu genom att lyssna igenom skivorna. Sedan ikväll ska jag bara njuta av hans vackra stämma och inte minst underbara texter.

Over and out

Inga kommentarer: