måndag 14 december 2009

Smile

Jag har varit på ett strålande humör idag, men det verkar inte resten av befolkningen ha varit. Det började utanför ViN där en man var mycket upprörd över att 9.20 bussen inte kom och att han istället var tvungen att ta 9.30 bussen. Hjälp stackars man fick alltså vänta 10 minuter extra. Värre saker har väl hänt eller? Men detta skulle hela bussen få reda på och även busschaffören fick sig en tillsägelse som om det var hans fel. Som tur var tog han det med ett leende.

Vidare stod jag och väntade vid en annan busskur då en tjej stod precis utanför och rökte och pratade i mobil, så fort hon lade på sa ett tant verkligen till på skarpen att här fick hon minsann inte röka (fast jag menar att hon stod precis vid den tillåtna gränsen). Jag uppmuntrar inte rökning, det gör jag verkligen inte men utomhus måste man väl ändå acceptera att luften är fri och att hon faktiskt stod där man fick röka.

Den sista surpellen eller pellarna var snarare en barnfamilj med tre barn som också åkte buss. Där var det fel på allting och barnen ville ha kexchocklad och pappan sa att de hade sockerbehov och så grät de för att de inte fick trycka på stopp-knappen på bussen. Hoppas de fick en trevligare kväll efter bussresan.

Vad kan all denna gnällighet ha berott på då? Det skulle kunna vara så enkelt att det är måndag idag, långt till nästa helg och dags att ta tag i vardagsbestyren. Det kan också bero på vädret. Visst det är snö, men väldigt lite och det är fortfarande grått och trist mestadels ute. Eller så kanske det beror på den post-moderna känslan som Ulfis skulle uttryckt det. Eller också så hade dessa människor bara en dålig dag. Synd bara att den skulle sammanfalla när jag har en bra dag :)

Tjing

1 kommentar:

Helena sa...

HELT RÄTT inställning! Man ska vara positiv och smila!! :) God Jul, Kaisa! :)