onsdag 22 juli 2009

Harry, Manesa och Dammsugare

Väntan är över. Harry Potter och halvblodsprinsen har nu äntligen släppts på bio och jag och Moa såg den igår. Den var bra måste jag säga. Rolig, roligare än jag förväntat mig och självklart finns det saker man saknade och ville ha med men i det stora hela tycker jag den var mycket bra! Efter bion besökte vi norrköpings mest omtalade uteställe just nu, Manesa. Det känns som om alla hänger där. Unga som äldre. Jag hade aldrig varit där men jag kommer absolut att återvända. Deras drinklista är mycket lovande, moijiton som jag slurpade i mig var läskande och tapasen riktigt god. Miljön fräch dessutom så dit blir det definitivt återbesök.

Idag har jag hängt med Päronen och tittat till Lyan lite. Hämta räkningar och sånt. Mamma har också köpt en ny dammsugare till mig som jag (läs mamma) gärna ville testa. Om man jämför med min gamla där slangen har gått sönder känns den nya som dammsugarnas rolls royce med massa nya funtioner och munstycken så med den kommer golven alltid skina från och med nu. Kan vi hoppas i alla fall...

Inga kommentarer: