fredag 19 augusti 2011

I´m back!

Jag tog sommarlov och bloggen tog sommarpaus men nu är vi båda tillbaka med ny kraft och energi. Sommaren har varit annorluna men överlag bra. Jag har hunnit med en resa till Dublin med Moa, jag har varit i Stockholm och Göteborg på minisemester. Jag har försökt baka macaroons med varierande resultat. Jag har dansat mig varm på Djungelklubben på lördagar och svalkat mig i regnet ungefär en gång i veckan...

I början av augusti hade vi SSU Kongress i Stockholm. Det var en bra kongress på många sätt. Vi hedrade offren på Utöya med en mycket fin minnesstund under invigningen men resten av kongressen handlade om politik, vilket kändes helt rätt. De politiska debatterna var heta som vanligt men jag är nöjd med många av de beslut som kongressen fattade. För egen del blev kongressen också mycket bra. Jag blev tillsammans med 13 andra invald i SSU:s förbundsstyrelse. Det känns jättekul och som ett stort förtroende. Jag är verkligen peppad! Jag känner att SSU verkligen är på gång och med den nya ledningen bestående av Gabriel Wikström och Ellinor Eriksson kan det inte bli annat än bra!

Inga kommentarer: