fredag 21 januari 2011

Trött men taggad

Oj, tiden rinner iväg och veckorna går fort nu. Jag har precis avklarat en av fem veckors praktik. Det är verkligen jättekul, men rätt slitigt ändå. Det ska planeras lektioner, hållas lektioner, rapporteras närvaro och så vidare. Men kul är det, riktigt kul! I år har jag t.o.m fått ett eget arbetsrum där jag kan breda ut mig bäst jag vill.

Nu sitter jag och väntar ute på Marieborg. I helgen annordnar SSU Östergötland Januarikursen med tema Feminism och jämställdhet. Det kommer bli en grymt kul helg, just nu försöker jag dock finna energi för att orka hela helgen. Med praktiken tillkommer ju också pendling och tidiga morgnar, vilket gör att man lätt blir lite trött såhär på eftermiddagen, men det är bara att bita ihop och öva sig inför det riktiga arbetslivet som kommer se ut så.

Inga kommentarer: