söndag 29 augusti 2010

Blandat

Jag är lite rörig i mina tankar idag så det blir nog ett ganska spretigt inlägg.

Jag börjar med en kort redovisning av gårdagen som ägnades åt att hämta ut kurslitteratur, besöka systemet och sedan gå på fest. Det var en trevlig liten förfest där medelåldern var lite högre än vanligt och jag kände mig lite som en barnrumpa, yngst av alla. Med tanke på den höga medelåldern på festen var utestället att gå på tydligen Harrys.(!) Jag och Linda följde snällt med eftersom HG var stängt. Harrys var inte så dumt som man kanske kan tro, det var dans, dans, dans, kladd, kladd, kladd och Ljungsbro-bor och Gargamelliknande figurer. Kvällen avslutades på Burger King med lite mat och drickunderlägg.

Jag kan inte heller låta bli att kommentera Sverigedemokraternas valfilm, (finns att se på youtube) som är bland det vidrigaste jag har sett. Jag håller just nu på och läser Lena Sundströms bok "Världens lyckligaste folk" som handlar om Dansk folkeparti och hur utvecklingen i media har gått till att bli mer och mer invandrarfientlig, och med Sverigedemokraternas valfilm tycker jag tyvärr att vi tar ett steg i helt fel riktning. Ursh!
Läs gärna boken, som är grymt bra kring ämnet.

En sista liten reflektion, mitt i valrörelsen börjar jag skolan imorgon. Det känns lite annorlunda att behöva infinna sig på Campus 8.15 igen. Men det ska faktiskt bli kul! Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att packa skolväskan och fixa lite middag.

Inga kommentarer: