onsdag 31 mars 2010

Diskmedelschock

Jag har precis lyckats med konsten att få diskmedlel i ögat.
Jag skulle vara duktig och diska efter maten, (vilket jag annars brukar vänta ungefär ett dygn med att göra). När jag hälde lite diskmedel på borsten och skulle ställa ner flaskan flög det en liten bit diskmedel rakt in i mitt öga. AJ!
Den smärtan jag kände under några sekunder var helt sjuk! Tårarna sprutade och ögat är nu uppsvullet och illrött. Blev lite orolig ett tag, men jag ringde pappa och han sa att det var lugnt så länge jag baddade det med vatten, så jag litar på pappsen. Nu känns det lite bättre i alla fall, men ögat kommer nog fortfarande att vara rött i några timmar.

Nu tänker jag tröstäta med lite kladdkaka, som jag faktiskt har lyckats med för en gångs skull.

Tjing!

Inga kommentarer: