söndag 20 juni 2010

Bröllopsyra

Okej. Ni som följer min blogg vet att jag i tidigare inlägg har spytt galla över alla tv-satsningar innan bröllopet mellan Viktoria och Daniel. Jag tycker fortfarande att det har varit lite väl mycket inför program men nu när helgen väl närmade sig kunde jag inte hålla mig från att sitta klistrad framför TV:n halva fredagen och hela lördagen.

Vigselcermonin var så vacker, jag blev helt klart rörd och de såg så otroligt lyckliga ut. Kvällens höjdpunkt var ändå talen på middagen, Kungen började med ett fint tal till både sin dotter och till Silvia. Prins Daniels pappa höll också ett mycket fint och personligt tal till brudparet, men den som höll det absolut bästa talet var Prins Daniel själv vars kärleksförklaring till Viktoria fick mig att gråta floder. Det var så vackert och innerligt. Jag önskar dem all lycka i framtiden!

Jag är väl egentligen emot att man föds till en titel och allt det där ni vet, men just denna helg har ändå deras kärlek fått stå i centrum, vilket jag tycker är mycket fint!

2 kommentarer:

Lärarkollegan sa...

Alltid kul när en hittar nya SSU-bloggar (för mig nya iaf)
Själv satt jag också vid teven hela lördagen. Glad över att vår kronprinsessa var så vacker. Men republikan är jag självklart. Tårtan var ju ändå ekologisk :)

bea sa...

Jag antar att det har varit mycket innan-program eftersom bröllopet är en historisk händelse och vi nu för tiden har förmånen att kunna ta del av sådana på bästa sändningstid. :)

PS: Jag vet att du är anti att födas till en titel osv osv und so weiter, men är inte det desto större anledning till att gilla det här bröllopet? :) Hela ståhejet kretsar ju trots allt kring att Daniel INTE är av "kungligt blod", som det så fint kallas. :) DS.