söndag 25 maj 2008

Eurovision

Igår avgjordes en av årets viktigaste händelser, nämligen Eurovision song contest. Schlagergeneralskan Teresa hade bjudit till Eurovisionkväll och den kunde man ju bara inte missa. Vi hade en riktigt trevlig kväll och natt, med mycket skratt, sång och poängsättning. Rysslnad var värdiga vinnare måste jag säga även fast jag skulle glädjas mer om Armenien eller Urkaina vann. Sveriges insats då; Charlotte Perelli gjorde sitt absolut bästa men tyvärr försvann hon och låten bland de andra starka upptempolåtarna.


Bäst under kvällen: Björn Gustavssons framträdande

Sämst under kvällen: Att Estland inte kvalade in till finalen, jag saknade Letto Svett grabbarna


Idag har det varit en riktigt slapp dag. Den började med lite för lite nattsömn och en promenad till och från stationen. Sedan hade jag Milli och Millis lillasyster Julie picknick i Vasaparken. Det var mysigt värre. Jag och Milli hann uppdatera varandra och hamnade både i djupa diskutioner och kittelkrig med Julie, jag förlorade fett kan man väl säga. Nu har jag precis ätit Morsdag Middag med familjen och förbereder mig mentalt för körskolan imorgon.


Peace out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, tack Kaisa! Jo schlagern är verkligen det som gör våren:)...fick du föresten tag på rent-filmen? Jag hade helt glömt bort att jag skulle kolla det åt dig, förlåt. Maila mig om du fortf. e intresserad! kram Ellen